Erken Çocukluk Dönemi Akademisi
Konu:
Okul öncesi öğretmenlerimizin gelişimin sürekliliği ilkesinden yola çıkarak ihtiyaçları doğrultusunda 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik, eğitimde bilimsel verilerle etkisi yüksek farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanarak öğrenme-öğretme süreçlerini zenginleştirmelerine olanak sağlayan, mesleki motivasyonlarını artırmaya yönelik bir akademi olmak.
Amaçlar:
- Okul öncesi öğretmenlerin de erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişim alanlarını (bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal, öz bakım becerileri) desteklemeye yönelik, bilimsel verilerle desteklenmiş alternatif yaklaşım/yöntem ve teknikler hakkında farkındalık yaratarak içerik üretmeleri ve uygulamalarına zemin hazırlamak,
- Okul öncesi öğretmenlerinin ihtiyaçları doğrultusunda tutum, davranış ve öğretmenlik becerilerine farklılık kazandıracak eğitim içerikleri hazırlamak,
- Eğitim içerik ve faaliyetleri planlanırken, okullar, üniversiteler, diğer kurum ve kuruluşlar, ve aileler ile işbirliği yapmak,
- Okul öncesi öğretmenler arasında deneyim paylaşımı ve iş birliğini geliştirmek,
- Okul öncesi eğitim alanında çalışan akademisyenler ile okul öncesi öğretmenleri işbirliklerine alan açmak,
- Hazırlanan eğitim içeriklerinin, eğitim faaliyetlerinin planlama koordinasyon ve takibini yapmak,
- Okul öncesi öğretmenlerinin alanları ile ilgili planlanan "uygulama atölyelerine" katılımını sağlamak.
- Disiplinler arası eğitim yaklaşımının eğitim süreçlerindeki faydalarının farkında olan ve disiplinler arası yaklaşımı kullanarak öğrenme süreçleri geliştiren öğretmenler yetiştirmek,
- Okul öncesi öğretmenlerinin birbirleri ile okullar arası ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak "sosyal sorumluluk projeleri" geliştirmelerini/yapmalarını sağlamak,
- Akademi eğitimlerine katılan öğretmenler ve eğitimcilerin katkılarıyla oluşturulan içeriklerden oluşan konferans, panel, çalıştay ve sempozyumlar düzenlemek.
Faaliyetler:
- Öğretmen Buluşmaları Toplantılarının Düzenlenmesi,
- Mesleki Gelişim Kurslarının Düzenlenmesi,
- Eğitim Konferanslarının Düzenlenmesi,
- Etkili Sınıf Yönetimi Seminerlerinin Düzenlenmesi,
- Dijital Materyal Geliştirme Seminerlerinin Düzenlenmesi,
- Eğitimde Drama Uygulamaları Seminerlerinin Düzenlenmesi,
- Robotik Kodlama Atölyelerinin Oluşturulması ve Eğitimlerinin Düzenlenmesi,
- Müzik ve Resim Atölyelerinin Oluşturulması,
- Duygusal İlk Yardım Atölyesi Oluşturulması,
- Çocuk, Sanat, Yetenek ve Yaratıcılık Üzerine Farklı Bir Bakış Eğitimlerinin Düzenlenmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuklarla Felsefe Eğitimlerinin Düzenlenmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik Uygulamaları Eğitimlerinin Düzenlenmesi,
- Senaryo Yazımı Ve Kısa Film Atölyelerinin Oluşturulması,
- Kapsayıcı Okul İçin Etkinliklerin Düzenlenmesi,
- Ukulele Atölyesi Eğitimlerinin Verilmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Malzeme Tanıma Ve STEM+A Eğitimlerinin Verilmesi,
- Masallarla Doğaçlama Ve Ritim Atölyesi Eğitimlerinin Verilmesi,
- Okul Öncesi Öğretmenlerine 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimlerinin Verilmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Waldorf Pedagojisi Eğitimlerinin Verilmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Ekoloji Eğitimlerinin Verilmesi,
- Erken Çocukluk Eğitiminde Bütünleştirilmiş Eğitim Ve Montessori Eğitim Yaklaşımı Eğitimlerinin Verilmesi,
Kapsam:
Batman ilindeki resmi ve özel tüm okullarda görev yapan okul öncesi ve anaokul öğretmenlerini kapsar.
Dayanak:
2023 Eğitim Vizyonu,
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,
26184 sayılı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği,
29072 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği,
30474 sayılı 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi,
MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumluluklarına İlişkin Yönergesi,
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme.